Vi har ikke venteliste

Som det fremgår af foreningens vedtægter, har vi ikke venteliste.

Salg af andele foregår efter de regler, som kan findes i foreningen vedtægter - prg. 13 'Overdragelse af andele'. Læs *Sådan foregår salg af en andel', hvis du vil vide mere om fremgangsmåden og hvor lang tid, du skal regne med, at det tager.



Vurdering af andel

Vurdering foretages jf.ABF-håndbogen, som kan tilgås her

Til ABF-håndbogen skal bruges login, som er 
mail/bruger: holstein3234@gmail.com
Kodeord: Abfholstein3234

Vurderingsperson udpeges af bestyrelsen


 

Sådan foregår et salg af en andel



(alle nævnte priser er med forbehold for stigninger)
 
 
Det allerførste, du/I skal gøre, er at skrive en mail til formanden. Mailen skal tydeligt gøre opmærksom på, at du/I ønsker at sælge jeres andel.
Umiddelbart skal du/I forvente, at salget tager mindst to måneder.
 
Vurdering
Andelshaver, som ønsker at sælge, skal som det første få udarbejdet vurderingsrapport. Bestyrelsen udpeger vurderingsmand og laver aftale om besigtigelse.
En repræsentant fra bestyrelsen deltager (hvis muligt) ved vurdering af lejligheden.
Når der er lavet en vurdering af forbedringer, løsøre samt fejl og mangler kan andelen endeligt sættes til salg.
 
Andelen opslås
Der laves opslag om salg, hvor andelsprisen inkl. forbedringer fremgår. Desuden en frist for interne købere samt indstilling af andelshaveres børn jf. vedtægter (se nedenfor). Frist for indstilling på ikke mindre end to uger.
 
Købesummen er: andelsværdi jf. årsregnskab tillagt forbedring, fratrukket fejl og mangler samt evt. løsøre (løsøre kan sælger ikke kræve bliver overtaget, hvis køber ikke ønsker)
Prioritetsrækken for hvem andelen kan sælges til fremgår af vedtægterne prg. 13, stk 2.
 
Køber er fundet
Når der er fundet en køber, sendes følgende oplysninger til administrator, som udarbejder en overdragelsesaftale:
Når der er fundet en køber, skal administrator (Vest Administration) udarbejde overdragelsesaftalen.
 
Det koster 11.875,00 kr. inkl. moms for udarbejdelse af overdragelsesaftalen.
 
Beløbet bliver opkrævet hos køber.
 
Når der skal udarbejdes en overdragelsesaftale, skal du give følgende oplysninger:
 
  • Købers navn
  • Købers adresse
  • Købers telefonnummer
  • Købers e-mailadresse (vigtigt)
  • Overtagelsesdagen (enten den 1. eller den 15. i en måned)
  • Prisen der sælges til (gerne specificeret i forbedringer, løsøre mangler m.v.)
  • Kopi af vurderingsrapport (+ evt. el- og VVS-tjek)
    • BEMÆRK: er der ulovligheder ved el og VVS i boligen, skal du som sælger oplyse, om du selv udbedrer eventuelle mangler (husk dokumentation til os), eller om dette overlades til køber med den konsekvens, at der sker et fradrag i købesummen (oplys fradraget).
  • Eventuelle særlige aftaler mellem køber og dig
  • Sælgers evt. ægtefælles kontaktoplysninger (til brug for samtykke af overdragelsesaftalen.)
 
Administrator har en ekspeditionstid på ca. 14 dage fra modtagelse af alle ovenstående oplysninger.
 
Ønskes en hurtigere ekspedition tilbyder administrator at udarbejde aftalen som et hastesalg (inden for 2 hverdage) mod et gebyr på 5.000,00 kr.
 
Overdragelsesaftalen underskrives digitalt. Det er for at gøre underskriftsprocessen mere enkel og hurtigere for alle parter. Når administrator uploader overdragelsesaftalen til underskrift, bliver der sendt et underskriftslink på mail til sælger, køber og bestyrelsen.
 
Aftalen kan herefter underskrives blot ved at følge linket og anvende eget NemId og nøglekort. Når alle parter har underskrevet aftalen, modtager I automatisk en kopi af den underskrevne aftale via mail.
 
For dig som sælger, skal du være opmærksom på følgende beløb:
 
  • Der opkræves 2.750,00 kr. inkl. moms for udarbejdelse af lovpligtigt nøgletalsskema for andelen.
  • Såfremt der skal afregnes til panthaver eller via transport opkræves 993,75 kr. inkl. moms pr. afregning
  • Er andelsbeviset bortkommet, skal der udstedes et nyt andelsbevis mod gebyr på 2.750,00 kr. inkl. moms. Medmindre vedtægten ikke stiller krav om andelsbeviser.
  • Handler der afbrydes/ikke gennemføres opkræves med kr. 2.500,00 inkl. moms
  • Ændring af salgsaftale efter denne er udarbejdet og sendt opkræves med kr. 2.750,00 inkl. moms
 
 
Bestyrelsen godkender køber ved underskrift af aftalen.



A/B Holsteinsgade 32-34, 2100 København Ø / Reg.nr 4180 Konto 4180788034 /
Lav din egen hjemmeside med mono.net